Przyczyną może być kolor podłoża. Jeśli płytki/dywan są w kolorze czarnym, robot potraktuje tę przestrzeń jako pustą – tak samo, jak „widzi” schody. Aby nie upaść, zatrzyma się i – jeśli ma możliwość – zmieni położenie i wróci do odkurzania reszty powierzchni.
2. Robot kręci się w kółko i nie odkurza/Robot obiera nietypową trasę i nie odkurza całej przestrzeni.
Przyczyną mogą być zanieczyszczone czujniki. W tym także czujnik ściany, który znajduje się w otworze po prawej stronie zderzaka. Wyczyść je uruchom urządzenie ponownie.
3. Robot się nie ładuje.
Sprawdź, czy styki ładowania zarówno pod robotem, jak i na stacji ładującej, są czyste. Jeśli nie, przetrzyj je. Sprawdź też, czy robot ładuje się po bezpośrednim podłączeniu zasilacza do gniazdka w robocie. Jeśli się ładuje, może to być problem z samą stacją ładującą.
4. Robot nie ma kodu QR na obudowie, jak mam się połączyć z aplikacją?
Nowe wersje robotów nie wymagają połączenia z wykorzystaniem kodu QR. Ściągnij aplikację Tuya lub Smart Life i postępuj zgodnie z instrukcją w aplikacji.
5. Robot nie wjeżdża do jednego pokoju/ Robot nie „widzi” stacji ładującej
Usuń urządzenie w aplikacji, połącz je ponownie oraz przestaw stację ładującą w inne miejsce.
6. Robot nie wciąga zanieczyszczeń.
a) Upewnij się, że masz zamontowany zbiornik na zanieczyszczenia, a nie na wodę.
b) Upewnij się, że zbiornik jest pusty, a filtry oczyszczone.
7. Robot komunikuje się w innym języku niż polski.
Wejdź w ustawienia języka w aplikacji i zmień język na polski. Robot automatycznie ustawiony jest na komunikaty w języku angielskim.
8. Robot nie wraca do pracy, którą przerwał, aby naładować baterie.
Wejdź w ustawienia aplikacji Tuya/Smart Life i zaznacz „kontynuuj skanowanie”.
9. Robot komunikuje, że zbiornik jest źle zamontowany.
Należy sprawdzić poprawność zamontowania zbiornika, dodatkowo należy sprawdzić, czy styki zbiornika nie są zaśniedziałe, zabrudzone, ponieważ najczęściej to one powodują wygłaszanie takiego komunikatu.
10. Robot słabo wciąga zanieczyszczenia, mocno zapylona komora po wyciągnięciu zbiornika na zanieczyszczenia suche.
Sprawdź, czy do zbiornika na sucho zamontowana jest klapka. Jej brak powoduje, że siła ssania jest bardzo słaba i mocno zapyla się komora, w której montujemy zbiorniki.
11. Robot komunikuje, że głowica lasera jest zablokowana.
Sprawdź, czy w głowicę lasera nie wkręcił się jakiś włos, nitka, jeżeli widzisz ją możesz ją delikatnie spróbować wyciągnąć, jeżeli nie widzisz niczego, co blokowałoby głowicę lasera prześlij robota do serwisu, aby zdjąć pokrywę lasera i przeczyścić głowicę.
12. Robot uderza z duża siłą w meble/przeszkody
Delikatne stykanie się robota z meblami jest normalną pracą robota. Jeśli robot mocno najeżdża na meble, sprawdź, czy czujnik antykolizyjny (kwadratowe wcięcie na zderzaku robota) jest wyczyszczony.
Jeżeli nie znalazłeś/aś odpowiedzi na swoje pytania, zapraszamy do kontaktu mailowego: info@wdomu24.pl
Jeśli chcesz skorzystać z usługi serwisowej, wypełnij formularz serwisowy tutaj: https://serwis.polor.pl/zgloszenie-serwisu-konsument/