Co robić, gdy robot sprzątający ILIFE/ZACO/PURON/DIBEA przestanie działać prawidłowo?

Opublikowane przez: wdomu24.pl w: Artykuły Data publikacji: Komentarz: 0 Wyświetlenia: 527

Jesteśmy jedynym serwisem robotów ILIFE/ZACO/PURON/Dibea w Polsce. Roboty sprzątające nie są idealne – każdy sprzęt elektroniczny czasem się psuje. Taka jest cena wygody, niestety. Bez względu na to, czy powodem usterki była własna nieuwaga czy wada fabryczna urządzenia, każdy robot, który trafia na nasz serwis musi zostać odpowiednio przygotowany. Jak? Tego dowiesz się w poniższym krótkim poradniku :)

 

1. Przeczytaj dokładnie instrukcję obsługi i FAQ

Jest szansa, że nie trzeba wysyłać robota do serwisu. Być może jesteś w stanie samodzielnie rozwiązać problem. Przeczytaj dokładnie instrukcję obsługi, zwracając uwagę na „najczęściej występujące problemy” lub „najczęściej zadawane pytania”.  Upewnij się też, że dokładnie wyczyściłeś robota (czasem rozwiązuje to problem), w punkcie trzecim znajdziesz linki do naszych filmików instruktażowych.

Jeśli chcesz zgłosić robota ZACO lub ILIFE, przeczytaj też dział FAQ na naszej stronie internetowej: link.

W przypadku wątpliwości, możesz zadzwonić na naszą infolinię – 500 555 850 :) Możesz w ten sposób zaoszczędzić czas i być może pieniądze.

 

2. Wypełnij zgłoszenie serwisowe

Jesteś już pewien, że nie rozwiążesz samodzielnie swojego problemu? W takim razie kolejnym krokiem jest wypełnienie zgłoszenia serwisowego. Przygotuj robota, kompletną kartę gwarancyjną i dowód zakupu urządzenia. Formularz serwisowy znajdziesz pod tym linkiem. Wypełnij wszystkie pola zgodnie z opisami (nie możemy przyjąć zgłoszenia z niekompletnymi danymi):

•  Adres e-mail
•  Model urządzenia – podaj markę i pełny model, np. PURON PR10 lub DIBEA D960
•  Numer seryjny – ciąg cyfr i liter, unikalny dla Twojego egzemplarza (numer seryjny robotów ILIFE zaczyna się od IF, ZACO od ZA, PURON od PR, roboty Dibea często zaczynają się od VCD, ale nie zawsze), znajdziesz go na obudowie robota (jeśli nie widzisz go na spodzie lub bokach, wyjmij zbiornik i zobacz w miejscu zbiornika) lub w karcie gwarancyjnej, którą przygotowałeś wcześniej
•  Rodzaj uszkodzenia/awarii – opisz dokładnie w jaki sposób urządzenie działa nieprawidłowo i ewentualnie w jaki sposób mogło dojść do uszkodzenia, w Twojej ocenie
•  Dane osoby zgłaszającej - Imię, nazwisko i koniecznie numer telefonu (jest potrzebny dla kuriera)
•  Adres gdzie znajduje się urządzenie – pełny adres, nie pomijaj kodu pocztowego
•  Informacje odnośnie zakupu urządzenia – do tego przyda się przygotowany wcześniej dowód zakupu, napisz datę, numer faktury/paragonu i miejsce zakupu
•  Podstawa naprawy urządzenia – wybierz gwarancję, rękojmię lub naprawę płatną (pamiętaj, że roboty pochodzące z Aliexpress nie podlegają naszej gwarancji, nawet te wysyłane z polskich magazynów!)
•  Uwagi do zlecenia – jeśli masz jakiekolwiek dodatkowe uwagi, tutaj jest na nie miejsce

Jeśli nie posiadasz dowodu zakupu, a numer seryjny urządzenia nie znajduje się w naszej bazie, pomóc może tylko wypełniona karta gwarancyjna (z widniejącą datą). Bez jakiejkolwiek z tych trzech rzeczy niestety nie możemy przyjąć żadnego urządzenia na naprawę gwarancyjną, ponieważ nie mamy pewności czy dalej obejmuje je gwarancja.

Pod formularzem znajdziesz też dokładne informacje na temat warunków naprawy serwisowej, które należy zaakceptować przed wysłaniem zgłoszenia.

Pamiętaj, aby dokładnie wypełnić formularz wszystkimi potrzebnymi danymi, zaoszczędzisz swój czas i szybciej będziemy mogli wysłać kuriera po odbiór sprzetu :)

 

3. Dokładnie wyczyść robota

Po wypełnieniu formularza jest czas na przygotowanie samego robota. Wyczyść go dokładnie, zgodnie z informacjami zawartymi w instrukcji. Możesz również posiłkować się naszymi filmami na YouTube:

•  PURON PR10
•  ILIFE V7s Plus
•  ILIFE A8
•  ILIFE A9s/ZACO A9s/ZACO A9s PRO
•  ILIFE V8s
•  ILIFE A4s/ZACO A4s
•  ILIFE V5s Pro

Bądź dokładny. Pamiętaj o miejscach, takich jak czujniki spadów i kółka obrotowe, które należy wyjąć i przeczyścić. Nie pomiń tego kroku! Jeśli urządzenie będzie zbyt brudne by móc dokonać diagnozy, możemy naliczyć dodatkową opłatę za czyszczenie urządzenia.

 

4. Spakuj urządzenie

Robot jest już czysty jak łza? Świetnie. Możesz już go zapakować do wysyłki. Najlepiej skorzystać z oryginalnego kartonu, który najdokładniej zabezpieczy wysyłany sprzęt. Jeśli jednak go nie posiadasz, możesz skorzystać z zastępczego kartonu, ale bardzo dokładnie zabezpiecz robota. Przy pakowaniu pamiętaj o kilku ważnych krokach:

•  Dołącz akcesoria, takie jak stacja ładująca, zbiornik i pilot (chyba, że serwis powie co innego)
•  Upewnij się, że żadne akcesoria nie dotykają bezpośrednio obudowy robota, zwłaszcza stacja ładująca (w ten sposób mogą powstać głębokie rysy)
•  Nie wkładaj płynu do mopowania do kartonu, możesz w ten sposób zalać robota i trwale go uszkodzić
•  W celu zabezpieczenia przesyłki skorzystaj z kombinacji folii bąbelkowej i gazet/papieru lub folii bąbelkowej i wypełniacza do paczek
•  Upewnij się, że wewnątrz kartonu nic „nie lata” przy potrząsaniu, wszystkie elementy powinny solidnie trzymać się wewnątrz kartonu

Pamiętaj, że za uszkodzenia powstałe podczas transportu odpowiada użytkownik. Dlatego bardzo ważne jest byś odpowiednio zabezpieczył robota.

 

5. Przekaż urządzenie kurierowi

Potwierdź serwisowi termin, który odpowiada Ci na odebranie urządzenia. Najlepiej, jeśli będzie to dzień, w którym od rana do wieczora ktoś będzie w domu. Najczęściej pracują w godzinach 8 – 16, ale niestety nie jesteśmy w stanie przewidzieć, o której godzinie dokładnie pojawi się kurier. Możemy w uwagach przy liście przewozowym wspomnieć o prośbie o kontakt telefoniczny, ale nie odpowiadamy za to jak zachowa się kurier.

Możemy także nadać kuriera pod dowolny inny adres (np. Twoja praca, mieszkanie sąsiada, kogoś z rodziny), jeśli nie masz możliwości nadania paczki z domu.

Będzie to kurier DPD i będzie posiadał on przy sobie wydrukowany list przewozowy. Wystarczy przekazać mu zapakowaną przesyłkę.

 

6. Czekaj na dalsze informacje lub powrót robota

Jeśli zgłosiłeś naprawę gwarancyjną i serwis nie ma w związku z tym żadnych zastrzeżeń – po prostu spodziewaj się kuriera z naprawionym robotem w ciągu około dwóch tygodni.

Jeśli pojawią się jakiekolwiek zastrzeżenia, dostaniesz wiadomość e-mail od serwisu z informacją lub dodatkowymi pytaniami. Pamiętaj, że z naszym serwisem istnieje jedynie kontakt mailowy! Nasza infolinia nie ma dostępu do zleceń serwisowych.

Jeżeli zgłosiłeś naprawę płatną, po dokonaniu diagnozy dostaniesz informację mailową o kosztach naprawy. Jeśli się nie zgodzisz, bo okażą się zbyt wysokie, robot zostanie do Ciebie odesłany. Będziesz musiał jedynie zapłacić za transport (15zł w jedną stronę, czyli 30zł razem) – przelewem lub za pobraniem u kuriera.

 

Jeśli masz jeszcze jakieś ogólne pytania na temat działania serwisu – dzwoń na naszą infolinię (500 555 850) lub pisz na czacie. Jeżeli masz pytania lub zastrzeżenia odnośnie swojego zlecenia serwisowego, odpisz na korespondencję mailową z serwisem. W ten sposób najszybciej uzyskasz potrzebne informacje.

Komentarze

Zostaw komentarz

Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota January February March April May June July August September October November December